Handelsbetingelser

    Herunder finder du handelsbetingelser for SmarterLife.dk.

     

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25. februar 2019

    1. Betaling

    Smarter Life ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, MobilePay Online eller bankoverførsel. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

    Vi tager ikke kortgebyrer.

    Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

    Smarter Life ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

    Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

    Tilbage til toppen

     

    2. Fragt

    Den forventede leveringstid for Smarter Life ApS er 1-3 hverdage.

    Er et produkt markeret som “Findes på fjernlager”, kan leverings godt tage længere tid.

    Smarter Life ApS sørger for levering med Post Danmark eller GLS. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark eller GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark eller GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Smarter Life ApS naturligvis en ny leverance uden beregning.

    For levering til Bornholm og visse småøer kan der forekomme op til 2 dages ekstra leveringstid.

    • GLS – Pakkeshop: 39,00 DKK (Gratis levering ved køb over 700,00 DKK)
    • GLS – Omdeling til privat: 49,00 DKK
    • GLS – Omdeling til erhverv: 49,00 DKK
    • PostNord – Afhentningssted: 49,00 DKK
    • PostNord – Omdeling til privat: 68,00 DKK

    Tilbage til toppen

     

    3. Fortrydelsesret

    Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til smart@smarterlife.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. Den kan du downloade ved at klikke på dette link.

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

     

    3.1 Fortrydelse af en del af købet

    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

    Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

     

    3.2 Returnering

    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

    Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

     

    3.3 Varens stand, når du sender den retur

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

    Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

    Varen skal sendes retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

     

    3.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

    Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til GLS Pakkeshop Pandrup – modtager:

    Smarter Life ApS
    Klostermarken 17
    9490 Pandrup
    Tlf: 40530493
    Email: smart@smarterlife.dk

    Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

    Tilbage til toppen

     

    4. Reklamationsret

    Smarter Life ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

    Smarter Life ApS
    Klostermarken 17
    9490 Pandrup

    Varen kan efter aftale efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller evt. kreditering. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
    I forbindelse med reklamationssager afholder Smarter Life ApS returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Vi refunderer således kun returneringsomkostninger ved brug af GLS Pakkeshop. Husk kvittering for afsendelse – vedlæg den forsendelsen eller fremsend den per email. Benyttes anden form for vareforsendelse dækkes returneringsomkostningerne ikke af Smarter Life ApS.

    Varen sendes til GLS Pakkeshop Pandrup – modtager:

    Smarter Life ApS
    Klostermarken 17
    9490 Pandrup
    Tlf: 40530493
    Email: smart@smarterlife.dk

    Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

     

    4.1 Refusion

    I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Smarter Life ApS har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

    Tilbage til toppen

     

    5. Persondatapolitik

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

    Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

    Personoplysningerne registreres hos SmarterLife.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

    Den dataansvarlige hos SmarterLife.dk er Henning Kvejborg.

    Som registreret hos SmarterLife.dk har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: smart@smarterlife.dk.

    Tilbage til toppen

     

    6. PriceRunner Købsgaranti

    Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

    Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem – du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

    Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

    Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

    Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige regler og vilkår for Købsgarantien.

    Ja tak, jeg vil gerne blive medlem på PriceRunner og få gratis Købsgaranti!

    Tilbage til toppen

     

    7. Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Henning Kvejborg. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Center for Klageløsning
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    www.forbrug.dk

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr.

    Tilbage til toppen

     

    8. Kundeservice

    Kundeservice kan kontaktes på smart@smarterlife.dk eller på telefon 40530493.